Linnea 6 år

Nu har jag bestämt mig för att ta tag i bloggen igen. Hade tänkt börja med 365 bilder igen till nästa år. Det är en rolig utmaning som förhoppningsvis gör att jag börjar fota lite mer igen.
 
Linnea fyllde 6 år den 3 november och hon hade önskat sig en katt. Först och främst en riktig katt men det gick inte hennes föräldrar med på. Några veckor innan var jag i Ullared och handlade och där hittade jag en leksakskatt som hon också hade önskat sig. En ganska stor grå katt som kunde jama, spinna och lite annat. Den köpte jag till henne. När vi sen körde hem så hade vi en katt i bilen som jamade non stop i 2½ timme. Vi var ganska trötta på det ljudet när vi äntligen kom hem.
 
Dagen då hon fyllde år var hela familjen i Helsingborg eftersom Linneas storasyster Emelie tävlade i SM i hästhoppning. Tävlingen varade hela helgen så vi bestämde att vi skulle köra upp på hennes födelsedag, dels för att gratulera henne, dels för att titta på Emelie. Så jag slog in katten i presentpapper och så körde vi. Än en gång fick vi lyssna på kattens jamande hela vägen upp, denna gång "bara" i 1½ timme.
 
Linnea blev iallafall överlycklig över sin katt så det var värt att bli så i öronen för att se henne så glad.
 
 
Hon skulle ha kalas veckan efter så hon sa till mig:
men då får jag väl hunden också av dig när jag har kalas?
 
Det finns nämligen en hund som fungerar likadant men den har jag inte köpt 😂 
Det kommer ju en jul också så vi får väl se då.

Kommentera här: